söndag 18 april 2010




Har fått frågan om hur min makeup rutin ser ut och vilka produkter jag använder så här kommer det:

  1. Håkansson skincare
  2. Håkansson the colours 1+2
  3. Mac Face and body foundation
  4. Håkansson the colours 5+6
  5. Collistar bronzing powder extra light
  6. Shiseido cream eyeliner
  7. Dior black out mascara
Jag börjar med hudvården, och tvättar rent ansiktet, ansiktsvattenoch avslutar med hudkräm, sedan täcker jag det som behöver täckas,tex. runt ögonen. Känner jag att jag behöver så slänger jag på lite face and body foundation från mac sedan lägger jag colour 5 på kindbenen, det blir en super fin lätt bränna på min ljusa hy, avslutar med colour 6 på "äpplet" av kinden, vill jag ha lite extra shimmer lägger jag på collistar extra light bronzing powder. För att rama in ögat och även göra en synvilla av längre fransar lägger jag en tunn linje av shiseidos cream eyeliner och avslutar till sist med Dior black out mascara.. Det är ungefär hur min makeup rutin ser ut. Och du kan hitta det mesta av produkterna på tex. PUB, Åhlens eller ditt närmaste parfymeri :)






Pssst. Glöm inte att huden är kroppens största organ och behöver andas så mycket som möjligt, inte minst i ansiktet, tänk på att alltid ha tunna baser och låt ansiktet vila från smink då och då! det gör bara gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar